PETUATERKINI

Petua Masak Nasi Lambat Basi & Tahan Lama

Letakkan Bunga Cengkih Ketika Masak Nasi. Hasilnya Buat Ramai Ibu TERKEJUT

Al kisah seorang wanita terjatuh beberapa bunga cengkih dalam periuk nasi yang dimasak. Ingatkan biasa je, tapi tak sangka bila nasi masak je terjadi “sesuatu”.

CARA MASAK NASI LAMBAT BASI

Al kisah zaman dahulu, ada seorang wanita terjatuh beberapa bunga cengkih dalam periuk nasi yang nak dimasak untuk keluarga.

Lepas masak dan satu keluarga makan, nasi tu tak abis dan dibiarkan atas dapur sampai esoknya.

Selalunya, keesokan paginya, nasi tersebut akan basi tapi anehnya nasi tu masih elok.

Dia pun rasa dan ternyata tidak basi. Lepas diingat-ingat kembali barulah perasan yang dia terjatuh beberapa butir bunga cengkih ketika masak nasik.

PETUA MASAK NASI LAMBAT BASI & TAHAN LAMA

Ada masalah nasi cepat basi? Dah tukar macam-macam jenis beras pun masih cepat basi juga? Mungkin dah sampai masa untuk anda tukar periuk nasi kot.

Mesti runsing kan bila kena hadap masalah macam ni. Okay harini kai nak kongsikan dengan anda satu petua masak nasi lambat basi dan tahan lama.

1. Ambil sedikit bunga cengkih lebih kurang dalam 2 hingga tiga tangkai bersama dengan secubit garam.

2. Kemudian campurkan ke dalam beras yang hendak dibasuh.

3. Basuh beras seperti biasa.

4. Tanak juga seperti biasa sehingga masak.

Hasilnya nanti anda akan dapat nasi yang wangi , lambat basi dan tahan lebih lama. Selamat mencuba. JOM  KONGSIKAN.

Sumber: My Islam Info via Utaranews

Tags

Related Articles

2 Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close

Adblock Detected

Please consider supporting us by disabling your ad blocker